kirstenjansen.reismee.nl

Alweer 2 weken in the USA

Sooow, daar is ie dan.. Mijn eerste blog vanuit Amerika!

Het weekend voor 6 oktober was mijn afscheidsfeestje, Wauw afscheid nemen was een stuk zwaarder dan ik dacht!! I hate goodbyes.. Maandag 6 oktober was het zover, om half 4 smorgens al opweg naar schiphol en rond 8 uur was het dan tijd om afscheid te nemen van mijn ouders, wat me ook erg zwaar viel. Ik stond echt op het punt om niet meer te gaan!!

Eenmaal door de douane ontmoette ik Aletta, een andere nederlandse au pair met wie ik samen naar Amerika vloog. Helaas zaten we wel ver uit elkaar in het vliegtuig! De reis ging opzich snel, maar voelde me halverwege niet goed dus het was best afzien de laatste 3 uur. Ik was dan ook erg blij toen het vliegtuig geland was.

We zijn met een shuttle busje naar ons hotel gebracht, onderweg keken we onze ogen uit. Echt alles is groot daar! Ons hotel was midden in Manhattan, NY, woow wat een chaos en hoge gebouwen!! We zaten echt op een perfecte plek, overal dichtbij. Vlak naast de Empire State Building en Times Square!

Dinsdag tot en met donderdag hadden we overdag cursus in het hotel met 18 andere au pairs vanuit allerlei verschillende landen. Deze dagen waren lang, saai en erg vermoeiend!! Ik werd ook elke morgen om 5 uur wakker, thanks jetlag! 'S avonds hadden we tijd om NY te gaan verkennen. Times square, brooklyn bridge, broadway, Empire state building etc. We zijn alleen niet central parc in geweest, want elke keer als we daar aankwamen was het al donker en ze hadden ons gewaarschuwd voor lopen in het donker in Central Parc! En toen was het alweer vrijdag, de dag dat we onze Host family gingen ontmoeten. Maar ook de dag dat ik alweer afscheid moest nemen van Aletta, we hebben die week alles samen gedaan en we wonen helaas ver weg van elkaar! Maar we hebben al afgesproken om samen op vakantie te gaan!
Ik weet zeker dat ik regelmatig terug zal gaan naar NY, wat een geweldige stad!!

Ik ging met een bus naar Greenbelt, het was behoorlijk ver lopen vanaf het hotel tot de bus en dat met loodzware koffers. Oeff! De rit duurde 5 uur en was eigenlijk behoorlijk snel voorbij. Toen ik op het station aankwam stond Travis, m'n Hostdad me op te wachten. Wauw wat was ik zenuwachtig. Maar het viel reuze mee, we praatte wat over NY en hij legde me dingen uit over de weg, er waren dus gelukkig geen ongemakkelijke stiltes.

Thuis stond Erin me al ongeduldig op te wachten samen met Arthur. De baby waar ik komend jaar voor ga zorgen. Het was een warm welkom en ze legde gelijk uit waar alles was in het huis. Het huis is erg klein en vol. Ik schrok er best wel van, terwijl mijn kamer juist weer heel groot is. Ik dacht wel even van; shiiiittt, waar ben ik nou beland. Maar dat gevoel was gelukkig snel weg. 's Avonds ben ik maar vroeg naar bed gegaan! Het weekend was vol met familie, de ouders van m'n hostfamilie wou me graag ontmoeten en hadden cadeau'tjes voor me! Voor de rest hebben we dat weekend rustig aangedaan. Zondag had ik al gelijk mijn eerste maandelijkse cluster meeting met au pairs uit de buurt. We waren wel met z'n 5en!! Gelukkig kende ik al een meisje Letitia, zij zat samen met mij in oriëntatieweek!

Erin begint woensdag weer met werken. Ze was vorige week dus nog de hele week thuis, ze heeft me alles uitgelegd hoe alles te werk gaat met de baby en ik heb er eigenlijk heel de week voor gezorgd! Het is echt een schatje, maar huilt wel erg veel!! Dit is binnen een week wel al minder geworden, dus heb goede hoop! :)

Afgelope vrijdag had ik een pizaa/movienight met m'n hostparents. Ik denk echt dat ik het zwaar getroffen heb met zulke lieve mensen!
Zaterdag had ik al een goodbye party, de vorige au pair van Letitia's hostfamily vertrekt deze week, daarna zijn we met z'n allennaar een haunted horror gebeure geweest! WAUW Dit was echt eng en natuurlijk werd ik achterna gezeten door een man met een kettingzaag.. Ze weten hier wel goed hoe ze mensen bang krijgen!

Vandaag en morgen kan ik het nog lekker rustig aan doen, want Erin wil graag nog zoveel mogelijk tijd doorbrengen met Arthur. En vanaf woensdag sta ik er alleen voor. Is kijken over er na twee weken nog steeds zo positief over denk! Haha

Als jullie m'n adress willen of m'n nieuwe telefoon nr. vraag maar!
En als jullie automatisch een mailtje willen ontvangen wanneer ik weer iets nieuws geplaats heb, kan je rechts je email adress invullen.
Ik heb nog geen idee of ik veel ga posten, want ben er niet zo goed in! :)

Kirsten

Reacties

Reacties

Patricia Jansen-Foort

je schrijft juist heel leuk. Echt leuk om je zo een beetje te kunnen volgen. Veel plezier/succes vanaf woensdag.

Margot

Leuk om te lezen Kirtsen en niet zo bescheiden het leest heel erg vlot en leuk weg. Nu nog wat foto's erbij ???? en het thuisfront is helemaal tevree

Patricia Jansen-Foort

En New York is echt gaaf he. Zelfs als het er ijskoud is. En je weet wie het zegt ????

Liesbeth

Leuk om te lezen, Kirsten. En fijn dat de eerste indrukken zo positief zijn! Hopelijk hou je ons de komende tijd op de hoogte van je ervaringen. En inderdaad, nog wat foto's erbij zou helemaal leuk zijn.

Judith Kuckelkorn

Echt leuk Kirsten !

Mariel

Harstikke leuk om te lezen en ik ben zo blij voor je dat het is meegevallen. Ik ben benieuwd naar je volgende blog.

anja

Fijn dat je het leuk hebt. Ik was wel erg benieuwd,
je schrijft idd leuk en hoop nog meer van je te lezen.
groetjes de buuf uit goes

Rian

Hey Kirsten! Leuk om te lezen dat je start goed is! Succes hè en lekker veel liedjes zingen en stil is ze!haha komt goed hoor! Hou je taai! Gr Rian

Brigitte

Hey Kirsten! Wat een avontuur al in zo'n korte tijd en wat schrijf je leuk!
Ja natuurlijk wil ik meer horen. ..
Heel veel succes nog en Genietse xxx

Josien Kodde

Leuk om je verhaal te lezen. Ik vind het stoer van je hoor, solo naar de VS.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active