kirstenjansen.reismee.nl

Het is geloof ik weer tijd voor een update..

Na even wat frustratie eruit gegooid te hebben aangezien ik net heeel deze blog getypt had en iets verkeerds doe en alles weg is (@#$*#$(!@# Gaan we nog maar een poging doen..

Zoals verwacht ben ik niet zo heeel goed in een blog bij houden! Aangezien mijn laatste blog over mijn eerste maand gingen en ik volgende week hier al weer 4 maanden ben!
Er is zoveel gebeurt en heb zoveel gedaan dat ik het maar op de hoogte punten en de feestdagen houd!

In november was het Concert for Valor.. Dit concert werd gehouden in de National Mall en was gratis!!! Het was daarom ook eeernstig druk, maar wat wil je met namen zoals: Rihanna, Eminem, Jessie J, Jennifer Hudson, Bruce Springsteen, Metallica, Black Keys enz. Ook Jack Black en Jamie Foxx kwamen voorbij! Zoals je wel verwacht was dit een super avondje!

Ook was het in november tijd voor Thanksgiving! Hiervoor kwam er een vriendin van Erin langs en zijn we naar Erin haar moeder gegaan! Ik vond Thanksgiving zelf niet zo heel bijzonder, het was eigenlijk gewoon een eet en spelletjes avondje haha Niet dat daar wat mis mee is!
Dag na Thanksgiving was het tijd voor BlackFriday! Dit wouden Teish en ik wel is meemaken dus zijn we naar een grote Mall in de buurt geweest! Ik snap nu wel waarom Amerikanen hier zo naar uitkijken, want de sales was ook echt HUGE! Kunnen we in Nederland tijdens de sales nog iets van leren! We waren wat later gegaan. dus hadden de gekte gelukkig gemist!

In december was sinterklaas ook hier langs geweest! Mijn ouders haddenpakketje met cadeaus opgestuurd en zelf eengedicht in het engels gemaakt! Thanks mom and dad! Dus ook wij hebben onze schoen gezet! haha Ook heb ik nog zwarte (nja blauwe) piet gespeeld op de Nederlandse Ambassade! Hier ben ik via via aan gekomen!Het was een erg leuk en vermoeiend dagje, maar wel leuke mensen ontmoet! Ik heb me laten vertellen dat er in en rondom DC 40.000 Nederlandsers wonen.. En daarvoor verhuis je dan helemaal naar de USA om alsnog omringt te zijn door Nederlanders haha Hoor ook regelmatig mensen Nederlands praten in de metro ed. Blijft toch wel apart!

Daaran was het tijd voor kerst! Op kerstavond zijn we naar Erin haar moeder geweest, lekker gegeten, cadeaus, naar de kerk geweest en spelletjes gedaan! Ook heb ik eindelijk haar zus en oma ontmoet!
Op eerste kerstdag hebben we 's morgens cadeaus met gewoon het gezin gedaan! En zijn we 's middags naar Travis zijn ouders gegaan! Ook hier weer cadeaus, spelletjes gedaan en lekker gegeten! De kerstmaaltijd was trouwens beide avonden aardappel, vlees en groente! Niet iets wat als eerste in mij opkomt als kerst maaltijd haha Maar blijkbaar is dat hier iets groots!
En dan nu over de cadeaus.. Het is echt belachelijk hoeveel cadeaus ze hier doen!! Op de eerste avond had ik al meer cadeaus gehad dan dat ik normaal krijg bij kerst en dat terwijl dit niet eens mijn eigen familie is! Op kerstdag bij Travis zijn ouders kregen sommige zelfs een tv! Gaat nergens over gewoon.. Alsof kerst alleen maar om cadeaus draait ?! Ben er nog steeds verbaasd over!

Ze doen hier niet aan tweede kerstdag, maar ik was wel een lang weekend vrij, dus ben lekker een weekendje naar North Carolina geweest! Hier woont een neef van mijn moeder en we hadden hun een paar jaar geleden toen ze in Nederland waren ontmoet. We hebben toen een beetje contact gehouden en ik vond wel leuk idee om is bij hun langs te gaan! Ze vonden het geweldig dat ik er was en het weekend was lekker vol geplant! We hebben onder andere geschaatst en naar een groot indoor trampoline park geweest, wat overigens echt geweldig was!! Voor de rest hebben we het wat rustiger aan gedaan, hun achter tuin is gewoon een bos dus hebben we lekker gewandeld, zijn naar de kerk geweest en uit lunchen etc. Ondanks dat ik ze eigenlijk amper kende was het echt een heel gezellig weekendje, ze deden er alles aan om me thuis te laten voelen! Ik ga zeker nog een keer terug dit jaar!

Hierna was het alweer tijd voor oud en nieuw! We zijn met een paar naar Alexandria gegaan, omdat we graag vuurwerk wouden en dit was zowat de enige plek waar er vuurwerk was! Oud en nieuw is hier niet zo groot als in Nederland! Eigenlijk gingen we gelijk na midden nacht naar huis.. is wel even anders dan tot de volgende morgen door feesten haha Maar ondanks dat was het wel gezellig!

Ik ben ondertussen ook eindelijk naar een NBA game geweest met Marianna en Teish! LA Lakers vs. Washington Wizards! En het was echt geweldig!!! Gewoon heel die sfeer en alles.. kan het gewoon niet uileggen haha Het was overigens ook heel de wedstrijd erg spannend, maar de Wizards hebben gelukkig net aan gewonnen! Dit was sws voor herhaling vatbaar! Got to love Basketball!

Ook ben ik met Teish naar een Capitols, icehockey, game geweest! na de eeste periode vroegen we ons echt af wat we daar deden, t was zooo saai! Gelukkig werd t na de eerste periode steeds leuker en wonnen de Capitols. Of we nog een keer gaan kijken is maar de vraag haha Maar we kunnen nu ieder geval zeggen dat we zijn geweest!

Teish en ik zijn ook nog naar Jingle Ball geweest, dit was een concert met wederom veeele bekende namen en het was echt geweldig! Ik denk dat dat de beste avond was die we tot zover gehad hebben!! Amerikanen weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen ! haha

En toen was het alweer Januari! Ik heb erg last gehad van heimee.. Ik zag het echt niet meer zitten en had het liefst mn spullen gepakt en naar huis gegaan! Maar was van te voren al gewaarschuwd dat dit komt in je derde maand weg en laat dat dan ook net rond de feest dagen zijn natuurlijk.. Beetje jammer! Maar ik heb volgehouden want ik weet dat ik spijt zou krijgen als ik dit allemaal op zou geven, want wil nog zoveel doen! Helaas bleef het maar aanhouden, dacht dat het na een paar dagen wel weg zou zijn, maar dat was t na 3 weken nog niet!

Vorige week had ik donderdag vrij en mijn moeder was die zaterdag jarig! Toen heb ik last minute in overleg met mn vader besloten om proberen vrijdag ook vrij te krijgen en dan een lang weekend naar huis te gaan en mijn moeder (en de rest van de familie te verrassen)! Mijn hostparents vonden het goed en was zelfs ook nog maandag vrij, dus kon lekker 3 hele dagen thuis zijn! En de verassing was grooot.. Mijn moeder had het echt niet aan zien komen en daar stond ik dan ineens voor het raam! Surpriseeee haha
Ze was heeeel blij! suprise was geslaagd dus!
Dat weekend niet stil gezeten en iedereen die ik wou zien heb ik mee afgesproken, wat met overigens erg goed deed!!!
En natuurlijk mijn lievefamilie die voor mijn moeder kwam en ook niks verwachtte! Kortom het was een heeel erg geslaagd weekendje!

En toen mocht ik op Blue Monday weer naar huis.. Ja je raad het al....
Er was sneeuw en ijs in Brussel dus we heb 2 uur in het vliegtuig gewacht voordat we vertrokken.. En toen.. Mijn overstap gemist! zuchtttt Ik was al zo moe en geen zin om terug te gaan en toen kwam dit er ook nog bij! Gelukkig konden ze mijn vliegticket omboeken, maar helaas was die vlucht pas 4 uur later! Kom ik bij de gate aan na een lange lange dag, wordt er omgeroepen dat ze 3 mensen hebben overgeboekt en of iemand vrijwillig vlucht de volgende dag wou nemen.. Nou uhh nee.. Ze hadden overigens mijn naam ook al omgeroepen, maar had net gedaan of ik t niet hoorde! Heb gewoon gezorgd dat ik als eerste vliegtuig in kon haha Toen ik eenmaal zat konde ze me er toch niet meer uitzetten! En toen was ik na 23 uur reizen eindelijk thuis en mocht ik de volgende dag weer gewoon werken.. Bummer!
Maar het weekendje had me wel heel goed gedaan, vorige week van de een op de andere dag was mn dip verdwenen en had ik er weer zin in! Ben zo blij dat ik door heb gezet en niet heb opgegeven, want dat had ik mezelf niet vergeven..

En nu.. Nu heb ik weer allemaal leuke dingen om naar uit te kijken. DIt weekend gaan we met een paar eenweekendje naar Boston (als de sneeuw t niet verpest) en in Maart komen mijn ouders hier heen Jeeeeeej! Kan niet wachten! en oja.. in mei kom ik zelf ook nog een weekje naar huis, dit had ik in oktober al geregeld haha

Ik geloof dat mijn blog wel weer lang genoeg is! Mijn volgende blog zal sneller komen dan deze, I promise!

Kirsten

Reacties

Reacties

Brigitte

Kirsten! Wat kunje toch gezellig schrijven! Echt keuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. Al is het maar n topje vd berg..
idd, volhouden, nu je er toch bent...je hebt al zon grote stap gemaakt.
En later kun je terug kijken op n geweldige ervaring.
Ik kijk uit naar je volgende blog!
Lfs, Brigitte

Oma Loes

Kirsten wat heb je veel mee gemaakt en wat was je surprise om op je moeders verjaardag groot. Fijn dat je dip weer verdwenen is, maar dat gebeurd nu eenmaal, goed en dapper dat je toch door heb gezet. Wat een reis he, wees maar trots op jezelf hoor. Geniet van het heden w.s veel sneeuw en kijk uit naar de toekomst. Echt de tijd gaat snel. Liefs Oma Loes.

Patricia

Weer een leuk verhaal, nicht. Was leuk om je even te zien vorige week. Volhouden he, meis. We zijn trots op je.

Groetjes,

Patricia

herma

Hey Kirsten leuk om je blog te lezen, net jammer van je heimwee maar ben trots op je hoor je doet t hartstikke goed, ik vind het knap van je!!!!! Nou dikke knuffel hoor!!!

Matty

Bonjour ma cousine, leuk om weer eens wat van je te lezen!Via FB en andere kanalen hebben wij toch ook de verassing voor je mams en de rest van de familie meegekregen. En gelukkig ook fijn dat het je geholpen heeft met je heimwee! Nog heel veel plezier voor de rest off your stay en tot in Mei!! Bisous.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active