kirstenjansen.reismee.nl

Happy first month in the USA

Yesss alweer 1 maand in de USA overleefd!
Ik heb al zoveel gedaan dat ik waarscheinlijk vergeet de helft te vertellen :)

Twee weken geleden ben ik met m'n hostparents naar zo een pompoenenveld geweest, want we konden natuurlijk niet achterblijven, aangezien wij als enige in de buurt nog niks aan halloween gedaan hadden! Het was echt net zoals in de films, voelde me een echte Amerikaan toen ik daar liep haha 's Avonds gingen we ze schoon maken en figuren er in maken.
Gadverdamme zeg, ik ben veel vieze dingen gewend.. Maar een pompoen leeghalen/schoonmaken UGH alles met je handen en t stonk, nee Bah..Maar wel netjes gedaan natuurlijk''American culture'' haha

Die zondag heb ik het lekker rustig aan gedaan en ben ik met Teish en Marianne naar de movies geweest en lekker uit eten! Die week ben ik ook nog keer na het werken met Teish uiteten geweest en we moesten kleren hebben voor de Color run, hier over later meer. En ja je schrijft Color ipv Colour aangezien iedereen me steeds probeert te verbeteren! haha

Die vrijdag was het dus Halloweeeen! We hadden Arthur in een apenpakje gestopt, zooo cute en ik had een oude oma jurk die ze ergens uit de kast vandaan hadden geplukt! We gingen 's avonds trick or treat'en.. Dus langs de deuren door de buurt! Dit was een bijzondere ervaring haha Vond het eigenlijk maar raar om langs de deuren te gaan om snoep te bedelen! Maar het is natuurlijk wel typisch amerikaans en het was ook erg gezellig!! Ben die avond maar niet meer weg geweest. Dit doordat eigenlijk alles 21+ is (BALEN) en ik de volgende dag rond 6 uur mn bed al uit moest..

Dit was voor de Color Run!!! Het begon al om 9 uur 's morgens en was in DC. Dus Teish en ik zaten al vroeg in de metro! Het was koud, heeeeel koud! Ik had eigenlijk alleen een wit shirtje met korte mouwen, maar werd verplicht door mn hostparents om een shirt met lange mouwen van hun aan te trekken! Wat ik overigens helemaal niet erg vond! De Color run zelf was echt heeeel gaaf! Amerikanen zijn echt feestbeesten en gingen helemaal los! Het was echt gezellig!!
's middags zijn we naar Marianne gegaan en gewoon een chill middag/avondje gehouden met wat andere AuPairs! Rugby gekeken, pizza besteld, spelletjes gespeeld enz..

De dag erna dacht ik eigenlijk een lazy sunday te houden, maar Teish dacht daar anders over en zijn we dus naar de Mall geweest! Eindelijk geshopt hier!
Bijna alles is hier een stuk goedkoper dan in Nederland! (qua kleding dan, in supermarkten is alles juist vet duur)
Waar ik wel nog even aan moet wennen is dat de prijs die op het kaartje staat niet de prijs is die je betaald. Je betaald altijd meer, vanwege de taxes.. Beetje jammer haha
Ook moet ik wennen aan de tips voor de taxi of als je ergens gaat eten ofzo. Ik weet nooit hoeveel je extra moet geven en eigenlijk vergeet ik dit vaak ook.. Oeps.

Afgelopen vrijdag zijn we uit geweest voor de verjaardag van Marissa.. We hebben me naar binnen gesmokkelt aangezien alles dus 21+ is.. En het was gelukt ze hebben me er niet uit gegooid! Het was een hele gezellige avond!!
De rest van het weekend heb ik het lekker rustig aan gedaan! Gister met m'n hostmom naar een grote super markt geweest!
Ik werd helemaal blij want ben er achter dat ze dus wel ook normaal eten hebben hier haha Echt erg, maar de kleinere supermarkten hebben allemaal bijzonder eten en vroeg me echt af hoe ik dit een jaar ging overleven!

Ik zit nu moet te verzamelen om een 3 uur durende alcohol en drugs test te gaan doen online.. Pff, die moet je doen als je je rijbewijs hier wilt halen. En aangezien m'n hostparents me pas alleen laten rijden als ik hier m'n rijbewijs heb mag ik er wel is aan gaan beginnen! Maar zoals jullie weten stel ik alles altijd graag uit :)

Ik heb nu al een heel verhaal geschreven en nog niks over het ''werken'' hier verteld.
De dagen gaan snel, heel snel! Ik probeer nu steeds meer een ritme te krijgen in wanneer de baby eet en slaapt. Dit was er namelijk helemaal niet! Mischien dat de baby daarom zoveel huilde! Ik ben ook heel eigenwijs begonnen met inbakeren, ze hadden advies gekregen om dit niet te doen vanwege de borstvoeding ofzo.Ik dacht ik ga het gewoon proberen,. als de baby dan wel slaapt is het goed! En het werkt!!! De baby neemt nu smorgen en smiddags lange naps. Eindelijk! Ik blij, ouders blij en de baby waarscheinlijk ook want die huilt een stuk minder!

Ik heb al aantal keer flinke heimwee gehad, ik dacht altijd dit zal ik niet krijgen of mischien een beetje.. Nou dat was dus wel even anders! Maar kan er gewoon eerlijk over zijn tegen mn hostparents en ze helpen me er goed bij! (sorry voor degene die ik lastig val als ik in een dip zit haha) Maar ook dit gaat al een stuk beter, voel me steeds meer op m'n plek hier en ben zelfs bang dat een jaar te kort zal zijn! Heb zoveel plannen en wil nog zoveel gaan doen! En de tijd gaat zo snel Wauw.. Ik ben hier dus al meer dan een maand en ben nog steeds niet DC echt in geweest..Shame on me!

Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik dit ben gaan doen, ik probeer zoveel mogelijkte genieten en te doen! Niet iedereen krijgt zo een kans, dus ik ga er het beste van maken!!

(en iedereen bedankt voor de leuke reacties op alles!!)

Groetjes uit America!!

Reacties

Reacties

Mariel

Leuk om weer wat te lezen. Wat fijn dat je het naar je zin hebt en dat de werkzaamheden goed bevallen. Je hebt het maar druk en al genoeg nieuwe mensen ontmoet. Super. Heimwee, logisch toch! Maar komt helemaal goed!

Matty

Wat leuk om weer wat van je te horen!
Je hebt het gewoon erg druk, lijkt mij! Wat een afwisselend leven heb jij, zeg! Ok, DC echt bezoeken zat er nog niet in. Maarre....je hebt nog 11 maanden!!!
Ik dacht dat wij een spannend leven hadden maar dat van jou is nog veel spannender! Geniet se!!
Voordat je het weet zit je zelf in een rijtjeshuis, ha ha :) Bisous, ta tante en France

herma

Hey leuk joh om een beetje mee te beleven hoe het daar is!!!! Knap van je hoor, wees reuze trots op jezelf xxxx

Rian

Hey Kirsten!
Je bent een goeie mom zeg! Inbakeren, ritme. Je houd de drie R's in ere:reinheid, rust en regelmaat! Geniet echt van de tijd in Amerika! Super dat je deze kans krijgt!
Succes!
Groetjes,
Rian

Nelly Jansen

Hallo Kirsten,
Fijn om weer iets van je te horen. We zijn super trots op je.
Liefs, opa en oma

Loes louws

Hallo lieve Kirsten .Wat heb je al veel mee gemaakt. En wat ga je je goed met Je baby om. Fijn voor jou dat er minder gehuild wordt, natuurlijk ook voor hem en zijn ouders.Dat je soms heimwee hebt is normaal hoor maar ik begrijp dat je het toch snel kan oplossen. Goed van je hoor. je kunt trots op je zelf zijn en je ouders ook.
Groetjes oma Loes.

anja van ginneken

Hoi Kirsten,
Leuk om je ervaringen te lezen. Meid je doet het hartstikke goed!
ook al ben ik maar een buurvrouw ben stiekum toch trots op je, dat jehet allemaal zo goed en op een volwassen manier aanpakt.
Fijn dat je het zo leuk hebt.
groetjes anja

ingrid

Leuk om je verhaal te lezen de kat lijkt op een zwart wit uitvoering van drieën

joke louws

Hallo Kirsten

Goed te horen dat je het naar je zin hebt en dat zo ver van Goes. Je doet best veel zo te lezen en hebt al veel meegemaakt. Leuk dat je uit kan gaan met collega's.
Leuk je verhaal te kunnen volgen. Groetjes tante joke

Brigitte

Kirsten! WT leuk allemaal weer!! Fijn dat je het naar je zin hebt meid.
Zo vliegt n jaar zo om! Lfs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active