kirstenjansen.reismee.nl

CALIFORNIE

Zoals beloofd komt hier een uitgebreid verhaal van mijn tour in Californie!!

Op vrijdag vertrok ik naar San Francisco! Dit ging natuurlijk weer niet helemaal zoals het hoorde.. De shuttle die mij op zou komen halen thuis kwam niet opdagen.. Dus uiteindelijk zou mijn hostmom mij naar de bus brengen en zou ik die pakken naar het vliegveld en dan zou ik het net redden.. Maar we miste de afslag en je raad het al: Bus gemist! Dus toen bracht mijn hostmom mij maar naar het vliegveld, Is er gigantisch veel file! Ja tuurlijk, ik had al geen haast enzo! Maar vraag me niet hoe, ik was PRECIES op tijd! Had niet veel later moeten zijn want dan had ik weer een vliegtuig gemist haha
Maargoed! Midden in de nacht kwam ik dan aan in mijn hostel in San Francisco en de volgende morgen om 8 uur begon de tour!

We begonnen de dag eerst met een beetje kennis maken, zaten toevallig nog 2 nederlanders bij! We waren met 13 meiden in totaal! Daarna gingen we touren door San Francisco! Wereden rond in een busje met een grote kar achter ons!We hebben de meest touristische dingen zoals de Golden Gate Bridge, painted ladiesed. bezocht en nog naar een paar mooie uitkijk plekken! Het weer zat helaas niet helemaal mee, het was nog erg bewolkt deze morgen. maar dat kon me niet schelen want ik was in San Francisco and I loved it!! 's Middags gingen we aan Fisherman's Warf lunchen, dit is een lange pier! Lekker touristisch! Na de lunch zijn we ergens boodschappen gaan doen en door gereden naar Yosemite national park en hadden we onze eerste camping nacht! Het was niet de warmste nacht die ik gehad heb haha maar we hebben het overleefd!

De volgende morgen stonden we alweer vrij vroeg op om naar het Yosemite park te gaan! Het was prachtig!! Super mooi landschap en watervallen enz.. Het was vrij warm aan het worden dus hebben we een meertje opgezocht en daar lekker geluncht! 's Middags hebben we rond gereden in het busje en nog meer van het park gezien! De tourgide had verteld dat er beren waren maar die zie je eigenlijk nooit! Hij deed deze tour al 5 jaar en heeft er nog nooit een gezien, dus niemand was er mee bezig! Tot ineens iedereen midden op de weg stil stond.. Jaaa er was een beer aan de kant van de weg!! Wij allemaal er naar toe rennen en ja hoor daar was die!! Een zwarte beer (ookal was die bruin) maargoed.. Kunnen we dat ook weer zeggen: Ik heb een beer in het wild gezien op paar meter afstand, hoe gaaf is dat!! haha
Later op de middag zijn we door gereden naar de volgende camping! Na het avondeten zijn we een hotspring op gaan zoeken! In de buurt was er een hele grote, maar daar moest je voor betalen! Maar de tourgide wist er eentje in de middle of nowhere waar we dus niet voor hoefde te betalen! Het duurde even voordat we die gevonden hadden in het donker, maar t is ons gelukt! Het was net een film! Het was pikke donker buiten, dus hadden we de koplampen van het busje maar aan gedaan! Het was heerlijk warm! In het water dan, daar buiten was t koud!!

De volgende morgen moesten we weer heeeel vroeg op! Dit keer hadden we een lange rit voor de boeg.. We gingen naar Dead Valley en Mojave Dessert! Dit zijn snikhete woestijnen! Het was heel anders dan ik verwachte, ik dacht dat het alleen maar zand zand en nog meer zand zou zijn! Maar er waren ook bergen ed. Het was eigenlijk hardstikke mooi, maar wel BLOEDHEET!! Gelukkig deed de airco in het busje het erg goed! Later op de middag reden we door naar LAS VEGAS BABYYYYY!! Je kan wel raden hoeveel zin iedereen hierin had! We maakte nog even een stop bij een winkel om wat drankjes in te slaan, want je bent ten slotte in Vegas en arriveerde eind van de middag bij ons hotel; Hooters hotel! Yesss eindelijk een hotel ipv een camping! We hadden die avond de partybus op de planning, dus veel zin (en tijd) om daarvoor uit eten te gaan hadden we niet, dus hebben we pizza besteld en op onze ''party kamer'' lekker gegeten en drankjes gedaan! Daarna was het tijd voor partyyy We hadden een partybus samen met een andere aupair adventures groep.. maar die hadden geloof ik niet zoveel zin in een feestje haha Deze avond was top!!! We hebben stops gemaakt bij het Vegas sign en bij andere hoogte punten! Meer zal ik maar niet over deze avond vertellen .. What happens in Vegas, stays in Vegas!! haha

De volgende dag haddden we niks op de planning en kon iedereen zijn eigen plan trekken! We hebben wel met z'n allen ontbeten en daarna konden we Vegas gaan verkennen! Ik vond het geweldig.. Ik had verwacht dat het tegen zou vallen of juist TE zou zijn, maar vond het prima zo haha Het enige min puntje was de hitte.. Poeeeehh! Maar dat mocht de pret niet drukken! We hebben zoveel mogelijk gezien in 1 dag! Je hebt zoals de meeste wel weten allemaal bekende steden in het klein zegmaar! Zoals NY, Parijs enz..Mijn hoogte punt was toch wel Venetië!! Dit was zo gaaf gedaan! Het was binnen en het leek net alsof je buiten was. zo echt leek alles! Ook kon je op een bootje ''touren'' door Venetië, dus hebben we dat maar gedaan! Ik liep toevallig samen met twee Italianen haha
's Avonds hadden we weer met zijn allen afgesproken en zijn we met z'n allen uiteten geweest bij een Buffet!

De volgende morgen gingen we weer vrij vroeg op en vertrokken we naar Seligman.. Dit dorpje is ook wel bekend als ''the birth place of route 66''! het was een klein schattig dorpje! Daarna reden we door naar de volgende camping, snel onze tenten op gezet en toennaar de Grand Canyon! En dit was WOW.. het was zo indrukwekkend!! Natuurlijk hebben we hier 100 foto's gemaakt! (We hebben overal overigens 100 foto's gemaakt haha) We hadden wat free time en konden op ons gemakje langs de Grand Canyon lopen! Gevaarlijke plekjes opgezocht om foto's te nemen haha

De volgende morgen (ja, ik val in herhaling) zijn we door gereden naar Lake Havasu! Dit is een meertje en hebben dus aan het meer gekampeerd! Het was lekker weer dus hebben lekker een middag niet veel gedaan behalve aan het water gelegen en Stand Up Paddling! Dit is gewoon op een surfplank met een paddle! Wat nog vrij lastig was met een sterke stroming! Dit was onze laatste camping nacht.. Jeej

En toen was het vrijdag.. de laatste officiele dag van de tour :( We zijn vroeg in de morgen vertrokken naar Los Angeles! We hadden wat free time dus hebben over de Hollywood Stars of fame gewandeld en lekker de toerist uitgehangen! Daarna bracht Raymond onze tourgide ons naar een heeel gaaf uitkijk punt!! Zo hadden we mooi uitzich op het Hollywood sign en op de skyline van LA! Daarna heeft die ons nog wat hoogte punten laten zien en zijn we naar Beverly Hills gereden! Hier hebben we rond gelopen op Rodeo Drive! Dit is een super fancy buurt met super fancy winkels! Ja, we waren dus een beetje underdressed haha Het was echt zo'n film plek!! Een dure winkel straat met allemaal palmbomen en hele dure mooie auto's!! Eind het einde van de middag zijn we door gereden naar ons hostel in Santa Monica, dit ligt naast LA! We hebben daar nog even lekker gerelaxed op de beach en een mooie zonsondergang gezien! Een perfecte afsluiting van een te gekke week! We zijn wederom met zijn allen uiteten geweest en hebben na het eten nog even gewandeld op de pier omdat niet wou gaan slapen, want niemand wou dat het voorbij was haha We hebben als afscheid van onze tourguide nog een cadeautje gegeven, want hij heeft onze week toch wel extra speciaal gemaakt!

De volgende morgen om 8 uur was dus de tour echt voorbij :( Nog een keer met zn allen ontbeten, terwijl de tourgide alweer begonnen was aan de volgende tour! Bijna iedereen vloog pas in de avond of de volgende dag naar huis dus hadden we nog een hele dag om rond te kijken!
We hebben langs het strand gewandeld helemaal naar Venice Beach! (Hier wou ik gewoon perse een keer heen) En het was het waard!! Het was heel mooi met wederom allemaal palmbomen en net zoals in de films was er een skatepark en basketbalvelden!! De rest van de dag hebben we lekker op het strand gechillt! En 's avonds moest ik dan toch echt naar huis :(

Dit was echt waar de vakantie van me leven! Ik had expres geen grote verwachtingen want die vallen toch altijd tegen, maar deze week was beter dan dat ik had kunnen hopen!! Heb alles gezien wat ik wou zien en we hadden echt een geweldige groep!! Ik heb dus ook geen moment spijt gehad dat ik Nederland gecanceld heb en deze tour ben gaan doen last minute!! Ik heb ongelofelijk veel foto's maar geen zin om ze hierop te uploaden haha Sommige staan op mijn facebook en anders zie je ze wel als ik thuis ben.. Want over precies 6 weken zit ik in het vliegtuig naar huis!! JAAAAAA Ik kan niet wachten! Ondanks dat ik Amerika zelf en iedereen hier zwaar ga missen!

Ik gok dat er nog 1 blog komt voordat ik naar huis ga en anders schrijf ik hem als ik net thuis ben!

xxxxxxxx

Reacties

Reacties

Oma Loes.

Kirsten wat kan jij leuk een verslag schrijven en wat heb je veel gezien en genoten. Dit zal je nooit meer vergeten denk ik. geniet van je laatste weken in Amerika.
Liefs Oma loes.

matty

It sounds great!!!
Ik wens je nog een paar leuke laatste weken toe en hoop op een goede terugreis zonder vertragingen :)

Nelly Jansen

Wat geweldig allemaal. Tot over 6 weken.
Dikke kus, oma

nelly jansen

Geweldig allemaal. Tot over 6 weken.
Dikke kus, oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active